Wanneer wordt in mijn woning de keuken / badkamer vervangen?

Je keuken of badkamer wordt vervangen wanneer er een technische noodzaak is. Dat betekent dat Ressort Wonen altijd uitgaat van de technische kwaliteit van het betreffende onderdeel. De opzichter beoordeelt dan ook ter plaatse of het te vervangen onderdeel niet meer aan de vereiste kwaliteit van Ressort Wonen voldoet. Een keuken / badkamer wordt vervangen op basis van een standaard eisenprogramma. Dat betekent dat er gebruik wordt gemaakt van een assortiment voor keukenkastjes (frontjes, deurgrepen, kranen en wandtegels). Datzelfde geldt ook voor wand- en vloertegels en overig sanitair voor badkamers en toiletruimtes. Als je een luxere variant op ons standaard assortiment wilt, dan is dat mogelijk. In dat geval kun je daarover zelf afspraken maken met de aannemer. Als je bij Ressort Wonen telefonisch of aan de balie meldt dat jouw keuken (of sanitaire ruimte) versleten is en dat je graag in aanmerking komt voor een vervangende keuken, neemt één van onze opzichters contact met je op en wordt de melding in behandeling genomen. De opzichter maakt dan een afspraak om de aanvraag bij je thuis te beoordelen. Wanneer een keuken of badkamer technisch niet meer in orde is, betalen wij de kosten voor vervanging. Daarnaast kun je er ook voor kiezen zelf de werkzaamheden te verrichten. Hiervoor dien je dan wel een aanvraag bij ons te doen middels het formulier ZAV.