Kan ik bezwaar maken tegen het nieuw vastgestelde voorschot?

Neem altijd eerst contact op met Ressort Wonen. Komen we er niet uit? Dan is het mogelijk om een verzoek in te dienen bij de huurcommissie. Zij beoordelen dan het voorschotbedrag. 

Kan ik invloed uitoefenen op de hoogte van de servicekosten?

We bespreken ideeën over de algemene ruimte graag met je. Heb je een goed idee? neem dan contact met ons op. 

Waarom betaal ik voor bepaalde (of alle) onderdelen een ander voorschot dan een medebewoner?

De servicekosten zijn, per adres in dezelfde flat, niet altijd hetzelfde omdat de verdeelsleutel kan verschillen. Een voorbeeld: als iemand een appartement op de begane grond heeft, met een eigen ingang en berging, dan hoeft men niet volledig mee te betalen aan het elektraverbruik van de aanwezig lift. Voorschotten voor servicekosten waar je zelf invloed op kunt uitoefenen (bijvoorbeeld individueel water of energieverbruik) wijken qua hoogte af, omdat deze op  individueel verbruik zijn bepaald.

Wanneer kan ik de afrekening verwachten?

Rond het voorjaar ontvang je een eindafrekening over de service van het jaar daarvoor. Voor de afrekening zijn we echter afhankelijk van de facturering van derden. Daarom kan het soms tot 1 juli duren voordat je de afrekening ontvangt. In de afrekening kun je zien wat de gemaakte kosten zijn geweest, hoeveel voorschot je hebt betaald en of je nog geld terugontvangt of bij moet betalen.

Wat kan ik doen als ik niet tevreden ben over de kwaliteit van de schoonmaak en glasbewassing?

Op de publicatieborden in de complexen hangen de schoonmaakschema's en andere informatie. Bij afwezigheid zijn deze op te vragen bij de wijkbeheerder. Dien je klacht binnen 2 uur na de schoonmaak in.