Hoe vaak en op welke dagen wordt mijn woning / complex schoon gemaakt?

In de meeste complexen wordt wekelijks of twee wekelijks schoon gemaakt. In het schoonmaakprogramma staat hoe vaak en op welke dagen het complex wordt schoon gemaakt. In de meeste gevallen staat op het informatiebord in de centrale hal van je complex welke werkzaamheden er worden uitgevoerd. Je kunt ook informeren bij onze huismeester.

Ik heb een klacht over de schoonmaakbeurt van de openbare ruimte en/of het ramen wassen in mijn complex. Wat kan ik doen?

Klachten over de kwaliteit van een bepaalde schoonmaakbeurt kun je bij onze huismeester of bij ons melden.

Mag ik de schoonmaak in mijn complex zelf doen?

Als er een schoonmaakprogramma is en je wilt het zelf gaan doen, dan moet 70% van de bewoners uit jouw hal goedkeuring geven d.m.v een schriftelijk verzoek. Vervolgens beoordeelt de woonadviseur of het mogelijk is. Het gaat pas in het nieuwe jaar in.

Tijdens de winter wordt de vloer in ons complex niet altijd schoon gemaakt. Waarom is dat?

Als het vriest kunnen we harde vloeren niet nat afnemen in verband met bevriezings- valgevaar.

Er zit graffiti op de muur/stoep/weg of ergens anders op in mijn woonomgeving, niet zijnde bezit van Ressort Wonen of huurder zelf. Wie moet dit verwijderen?

Wanneer het niet om het bezit van Ressort Wonen of de huurder zelf gaat, kan er contact worden opgenomen met de Gemeente Rotterdam. Zij kunnen dit laten verwijderen. Onderneem meteen actie gaat als het gaat om aanstootgevende teksten o.i.d. Wanneer het wel om bezit van Ressort Wonen gaat kun je contact opnemen met afdeling Reparatieverzoeken (0181) 25 20 70.

Er zit graffiti op mijn woning, schutting of poort. Kan Ressort Wonen dit voor mij verwijderen?

Wij vinden het belangrijk dat de omgeving van onze huurders er netjes uitziet en wij laten de graffiti dan ook verwijderen. Datzelfde geldt voor brandschades en schuttingwoorden of bijvoorbeeld aanstootgevende tekeningen o.i.d.

Ik heb een klacht over vervuiling. Wat kan ik doen?

Als je een klacht hebt die acuut is veroorzaakt door een bewoner dan kan er contact worden opgenomen met onze huismeester of afdeling Woonservice (0181) 25 20 99.

Ik krijg een rekening voor iets wat vervuild is door een onbekende. Wanneer moet ik dat betalen?

Dit wordt automatisch verrekend bij de afrekening van de servicekosten. Deze afrekening vindt altijd pas plaats als het jaar voorbij is, dus voor 1 juni van het jaar.