Hoe vaak en op welke dagen wordt mijn woning / complex schoon gemaakt?

In de meeste flats wordt wekelijks of twee wekelijks schoon gemaakt. In het schoonmaakprogramma staat hoe vaak en op welke dagen de schoonmakers langskomen. Je vindt dit schema op het informatiebord in de centrale hal.

Ik heb een klacht over de schoonmaak

Klachten over de kwaliteit van een bepaalde schoonmaakbeurt kun je bij de wijkbeheerder of bij via (0181) 25 20 99  melden.

Mag ik de schoonmaak in mijn complex zelf doen?

Als er een schoonmaakprogramma is en je wilt het zelf gaan doen, dan is goedkeuring nodig van 70% van de bewoners. Het verzoek dien je schriftelijk in. Vervolgens beoordeelt afdeling leefbaarheid de aanvraag. 

Er zit graffiti op de muur/stoep/weg of ergens anders op in mijn woonomgeving, niet zijnde bezit van Ressort Wonen of huurder zelf. Wie moet dit verwijderen?

Wanneer het niet om het bezit van Ressort Wonen of de huurder zelf gaat, kun je contact opnemen met de Gemeente Rotterdam. Zij kunnen dit laten verwijderen. Wanneer het wel om bezit van Ressort Wonen gaat kun je contact opnemen met Ressort Wonen via (0181) 25 20 99.

Er zit graffiti op mijn woning, schutting of poort. Kan Ressort Wonen dit voor mij verwijderen?

Wij vinden het belangrijk dat de omgeving van onze huurders er netjes uitziet en wij laten de graffiti dan ook verwijderen. Datzelfde geldt voor brandschades en schuttingwoorden of bijvoorbeeld aanstootgevende tekeningen.