Inloggen

Klachtenafhandeling

Ben je niet helemaal tevreden over de dienstverlening van Ressort Wonen? Is bijvoorbeeld een verzoek niet op de gewenste manier afgehandeld of heb je geen antwoord gekregen op een vraag? Meld het dan bij ons en wij doen er alles aan om het probleem op te lossen.

Een klacht kunnen wij alleen behandelen wanneer deze schriftelijk (per e-mail of brief) bij ons binnen komt. Binnen twee weken ontvang je van ons bericht over de manier waarop we de klacht gaan afhandelen.

Ben je niet tevreden over hoe de klacht is afgehandeld? Dan is het mogelijk om contact te zoeken met de Geschillencommissie of de Huurcommissie. De Geschillencommissie behandelt de onenigheid tussen huurder en woningcorporatie. De Huurcommissie is er voor klachten over ernstig achterstallig onderhoud, de huurprijs of de servicekosten. Beide partijen zijn daarbij onafhankelijk.

Wil je meer weten over onze klachtenafhandeling? Lees dan onze brochure ‘Elke klacht heeft onze aandacht!’ Hierin leggen we ook uit hoe de Geschillencommissie te werk gaat en wat je zelf kunt doen bij overlast in de buurt. Kijk op de website van de Geschillencommissie of de Huurcommissie voor meer informatie en een klachtenformulier.

Heb je andere (sociale) klachten die betrekking hebben op je woonsituatie, zoals geluidsoverlast, de parkeersituatie of straatverlichting? Voor alle klachten die niet direct met de woning (of het gebouw) zelf te maken hebben, kun je contact opnemen met de Afdeling Woonservice, telefoon: (0181) 25 20 99, of met de gemeente Rotterdam, telefoon: 14 010 (geen kengetal).

Meld de klacht bij ons en wij doen er alles aan om het probleem op te lossen.