Inloggen

Klachtenafhandeling

Ben je niet helemaal tevreden over de dienstverlening van Ressort Wonen? Is bijvoorbeeld een verzoek niet op de gewenste manier afgehandeld of heb je geen antwoord gekregen op een vraag? Meld het dan bij ons en wij doen er alles aan om het probleem op te lossen.

Een klacht kunnen wij alleen behandelen wanneer deze schriftelijk (per e-mail, brief of via het contactformulier op deze site) bij ons binnen komt. Binnen twee weken ontvang je van ons bericht over de manier waarop we de klacht gaan afhandelen.

Ben je niet tevreden over hoe de klacht is afgehandeld? Dan is het mogelijk om contact te zoeken met de Geschillencommissie of de Huurcommissie. De Geschillencommissie behandelt de onenigheid tussen huurder en woningcorporatie. De Huurcommissie is er voor klachten over ernstig achterstallig onderhoud, de huurprijs of de servicekosten. Beide partijen zijn daarbij onafhankelijk.

Wil je meer weten over onze klachtenafhandeling? Lees dan onze brochure ‘Elke klacht heeft onze aandacht!’ Hierin leggen we ook uit hoe de Geschillencommissie te werk gaat en wat je zelf kunt doen bij overlast in de buurt. Kijk op de website van de Geschillencommissie of de Huurcommissie voor meer informatie en een klachtenformulier.

Heb je andere (sociale) klachten die betrekking hebben op je woonsituatie, zoals bijvoorbeeld burenoverlast of rommel in de flat? Neem dan contact op met de Afdeling Woonservice telefoon: (0181) 25 20 99. Heb je klachten over de woonomgeving, bijvoorbeeld over afval buiten de flat, straatverlichting of parkeergelegenheid? Bel dan rechtstreeks met de gemeente Rotterdam, telefoon: 14 010.

Meld de klacht bij ons en wij doen er alles aan om het probleem op te lossen.