Inloggen

Klachtenafhandeling

Ben je niet helemaal tevreden over de dienstverlening van Ressort Wonen? Is bijvoorbeeld een verzoek niet op de gewenste manier afgehandeld of heb je geen antwoord gekregen op een vraag? Meld het dan bij ons en wij doen er alles aan om het probleem samen met jou op te lossen.

We kijken eerst of we er samen uitkomen. Wil je toch een officiële klacht indienen? Dan kunnen we deze behandelen wanneer de klacht schriftelijk bij ons binnenkomt. Gebruik voor het indienen van een klacht bij voorkeur het klachtenformulier hieronder. Binnen twee weken ontvang je van ons bericht over de manier waarop we de klacht afhandelen.

Ben je niet tevreden over hoe Ressort Wonen de klacht afhandelde?

Dan is het mogelijk om contact te zoeken met de Klachtencommissie Wonen Zuid-Holland of met de Huurcommissie. De klachtencommissie Zuid-Holland behandelt de onenigheid tussen huurder en woningcorporatie. De huurcommissie is er voor klachten over ernstig achterstallig onderhoud, de huurprijs of de servicekosten. Beide partijen zijn onafhankelijk. Als je klacht ook door de klachtencommissie niet goed werd behandeld, dan kun je terecht bij de commissie Governancecode. Die toetst of de beginselen uit de Governancecode zijn nageleefd. Deze commissie behandelt nooit de inhoud van de klacht zelf.

Hiernaast vind je de links naar de websites van deze instanties.

Wil je meer lezen over onze klachtenafhandeling? Lees dan de brochure ‘Elke klacht heeft onze aandacht'

Interactieve uitleg via Steffie

Een algemene uitleg over klachten bij een huurwoning vind je ook via Steffie van de overheid. Klik hiervoor op de knop hieronder. 

Klachtenformulier

Gegevens

Ik heb een klacht over buren of over mijn omgeving

Heb je andere (sociale) klachten die te maken hebben met je woonsituatie, zoals bijvoorbeeld burenoverlast of rommel in de flat? Ga dan naar de pagina Buren en Omgeving op deze website. Gaat jouw klacht over de woonomgeving, bijvoorbeeld over afval buiten de flat, straatverlichting of parkeergelegenheid? Bel dan rechtstreeks met de gemeente Rotterdam via 14 010. Of met de gemeente Voorne aan Zee via 14 0181, als je in Brielle of Vierpolders woont.

Meld de klacht bij ons en wij doen er alles aan om het probleem op te lossen.